Duchovně inspirované technologie a étherné síly

20-3-2016

Praha

zveme Vás na večerní seminář Jörga Schrödera

Myšlenky soudobé techniky a přírodních věd, na nichž spočívají, jsou prostoupeny silami uvězňujícími lidského ducha. Lze již dnes nalézt době odpovídající přístup k přírodní vědě a na ní založené technice dotýkající se hlubiny lidské bytosti, jež s ní zachází, aniž by byla duše poutána k podpřírodě?

Cesta k archandělem Michaelem inispirované technologii vedoucí ke skutečné zodpovědnosti vědomých lidských bytostí ve vztahu k působení formotvorných étherných sil a možnostmi jejich zkoumání bude obsahem připravované přednášky Jörga Schrödera.

Jörg Schröder vystudoval obor matematika-fyzika. Zabývá se výzkumem v oblasti formotvorných sil ve spolupráci s elementárními bytostmi přírody. Vyvíjí „morální techniku a technologie“. Na Institutu waldorfské pedagogiky v německém Wittenu absolvoval waldorfskou pedagogiku a eurythmii. Zabývá se malířstvím, hudbou a dalšími uměleckými obory. Přednáší o tématech biodynamického zemědělství a tvorbě zahrad ve spolupráci s elementárními bytostmi.

Místo a čas: Na Špejcharu 3, 177 00 Praha 7

20. března 2016. Zahájení se předpokládá v18h.

Za přednášejícího se na Vaši účast těší,

Oldřich Živný

email: olin2048@gmail.com

Projektivní geometrie

14-3-2016

17-3-2016

Praha

Milí přátelé,
v rámci vzdělávání léčebné eurytmie budeme mít ve čtyřech setkáních výuku projektivní geometrie, kterou povede arch. Oldřich Hozman.

Projektivní geometrie pomáhá rozvíjet celostní uvažování a myšlení. Ukazuje život ve své pohyblivosti. Pomáhá rozvíjet celostní uvažování a myšlení. V příkladech se setkáme spoužíváním čistého, smyslově nezabarveného myšlení. Zažijeme být mimo svoje vnitřní duševní prožívání. Principy projektivní geometrie nás povedou kutváření živé představivosti. Budují schopnost vystavovat si svoje představy pružně a celostně. Vyzkoušíme si, jaké to je dotknout se v myšlení éterného světa tvořivých, život budujících sil. Zažijeme tak oživení svého životního těla. Seznámení se sprincipy projektivní geometrie nám umožní, naučit se komplementárnímu pohledu na skutečnost. Zpřítomníme si nejednostranný způsob nazírání. To nám pomůže vybudovat si tento náhled i ve vztahu ke zdraví. Kurz je vhodný pro každého, kdo se ve své profesi setkává s léčebnými procesy a s terapií.

Termín je: 14.-17. 3. (pondělí až čtvrtek) vždy v čase 11-12:30h.
Místo konání je:
AS, Hošťálkova ulice 392/1d
Cena výuky: 480,-Kč
S sebou: papíry bez linek velikosti A4, pravítko a obyčejnou tužku.
Kontakt: info@eurytmie.cz

Za vzdělávání zve srdečně,
Hana Giteva


Eurythmea z.s.
Sdružení pro antrop. medicínu – IPMT Česká republika
c/o Hana Giteva
U Libeňského pivovaru 1333/3
18000 Praha 8
T: +420 728 22 02 06
E: hana.giteva@eurytmie.cz, info@kpramenumzdravi.cz
H: www.eurytmie.cz, www.kpramenumzdravi.cz

Anthroposofická meditace

11-3-2016

13-3-2016

České Kopisty

Seminář s Jörgem Schröderem v Českých Kopistech

Utváření interiérů třídy ve waldorfské škole a tvary stavby prvního Goetheana

6-3-2016

Praha

Základní principy utváření interiérů tříd waldorfských škol. Vztah tvarů a barev k vývojovým fázím dítěte. Organická architektura a formy stavby I. Goetheana.

Přednáška akad. arch. Oldřicha Hozmana se koná od 13.30 do 15.30 hodin v Základní a střední waldorfské škole, Křejpského 1501, 149 00 Praha 4. Vstupné dobrovolné.

Letáček ve formátu pdf je ke stažení zde (611 kB)

info: Marcela Löflerová, 602 217 628, marcela.loflerova@email.cz

Dům který naslouchá hlasům přírody

Článek pro časopis Eco Bývanie/bydlení, který je ročenkou vydavatelství MEDIA/ST vyšlé v březnu 2016, autor Branislav Koscelník Na první pohled překvapí živostí organických tvarů, odvážností řešení, ale přesto přirozeností a harmonií uspořádání vnějšího a vnitřního prostoru. Dům ve španělském Katalánsku u řeky Fluvia je příkladem toho, že když architekt a investor jsou naladěni na stejné vlnové délce a nekladou meze představivosti, může vzniknout inspirující, působivé a nekonvenční dílo. Propagátor myšlenky organické architektury a souladu bydlení s přirozeným prostředím český architekt Oldřich Hozman se netají tím, že při pracích na domě naslouchal vyšším silám i principům geomantie a fengshui.

Organická architektura ve vztahu k waldorfským školám

1-3-2016

Karlovy Vary

Přednáška akad. arch. Oldřicha Hozmana se koná od 16.30 do 18 hodin ve Společenském sále Krajské knihovny Karlovy Vary. Adresa školy je: waldorfská škola Wlaštovka, Modenská 15, 360 07 Karlovy Vary – Doubí

Info: pan Strejcovský, tel.: 730142134, email: strejcovsky@wlastovka.cz nebo skola@wlastovka.cz

Letáček ke stažení je zde (pdf 2,04 MB)

Ve jménu oblé přívětivosti

Časopis Domov, únor 2016, text Vít Straňák Přírodní materiály, ekologický přístup, krajinná tvorba, uplatňování principů geomantie, feng shui, sakrální geometrie… A hlavně celostní architektura. Všechny uvedené pojmy jsou již řadu let nerozlučně svázány se jménem Oldřicha Hozmana. Jeho nezaměnitelný rukopis zaoblených staveb je svým způsobem novátorský.

Workshop „tvorba školní zahrady“ s Oldřichem Hozmanem

3.2.2017 Bratislava

konná sa: 3.2.2017 od 14 do 19 h, Súkromná základná škola waldorfská, Vihorlatská 10, Bratislava   Budeme sa zaoberať dotváraním koncepcie školskej jedlej záhrady a záhradných prvkov s použitím organickej architektúry  v spolupráci s elementárnymi bytosťami . Prihláste sa na tatiana.matova(zavináč)iwaldorf.sk Vstupné: 15 Eur Plakátek ve formátu pdf je ke stažení tady. Zde se můžete podívat na fotografie z minulých workshopů tvorby této zahrady waldorfské školy v Bratislavě.

Utváření architektury waldorfských škol (2. část)

Článek pro časopis Člověk a výchova 1/2016, autor Oldřich Hozman V předminulém čísle časopisu Člověk a výchova jsem v úvodu 1. části článku zdůraznil důležitost působení živě plasticky a umělecky utvářených staveb na výchovu a vzdělávání. V tomto pokračování bych vás rád v první části textu seznámil konkrétněji se základními vlastnostmi živého plastického ztvárňování architektury. S vlastnostmi takového estetického utváření, které vycházejí z duchovědného pohledu na vyvíjejícího se člověka. V druhé části textu se podíváme na to, jak mohou stavby školních budov přispět k výchově při vnímání a zažívání pravdy, krásy a dobra.